Site logo

Please or Register to create posts and topics.

Polskie klimaty w sieci, czyli jak znalazłem swoją przestrzeń w wirtualnym świecie

Jestem fotografem. Od piętnastu lat uwieczniam na zdjęciach śluby, wesela, rodzinne uroczystości, a czasem też pejzaże, gdy mam ochotę zrobić coś tylko dla siebie. Moja praca wymaga ode mnie ciągłego poszukiwania piękna w codzienności, wyczuwania chwil, które warto zatrzymać na zawsze. Ale jest w tym też druga strona medalu – po całym dniu spędzonym na kadrowaniu, ustawianiu światła i poprawianiu zdjęć w programach graficznych, moje oczy są zmęczone, a głowa pełna obrazów, które wciąż domagają się obróbki. Czasem, gdy wracam do domu i odkładam aparat, mam wrażenie, że już nie mam siły patrzeć na świat przez wizjer, ale też nie umiem patrzeć na niego inaczej.

Właśnie w taki wieczór, po długiej sesji zdjęciowej w plenerze, która trwała od świtu do zmierzchu, usiadłem w swoim fotelu z kubkiem gorącej herbaty. Za oknem powoli zapadał zmrok, a ja czułem, że potrzebuję czegoś, co pozwoli mi się zresetować, zanim pójdę spać. Telefon w dłoni był jedynym towarzyszem tej chwili. Przewijałem różne strony, szukając czegokolwiek, co mogłoby oderwać mnie od myślenia o jutrzejszej obróbce zdjęć. I wtedy, kompletnie przypadkiem, trafiłem na coś, co od razu przykuło moją uwagę – platformę, która wyglądała inaczej niż wszystkie, które dotąd widywałem. Miała w sobie prostotę i elegancję, jakby ktoś zaprojektował ją specjalnie dla takich osób jak ja, które potrzebują chwili wytchnienia od nadmiaru bodźców. Nie zastanawiając się długo, postanowiłem spróbować. To był moment, w którym zobaczyłem, że strona ma polską wersję językową, co od razu sprawiło, że poczułem się pewniej. Wiedziałem, że to vavada com pl – miejsce, które miało stać się moim małym azylem na długie wieczory.